Ineke Ligthart | Over

“de wereld verbeteren, dat was mijn missie”

Hi, ik ben Ineke.

Zo lang ik me kan herinneren heb ik altijd de drive gehad om iets van betekenis te kunnen doen. Als kind wist ik het al: de wereld verbeteren, dat was mijn missie. En eigenlijk nog steeds. Toch is me dat niet altijd gelukt. Hoewel ik het graag wilde, wist ik niet goed hoe. Er bestond helaas geen opleiding tot wereldverbeteraar. Ik koos voor een creatieve opleiding en rolde uiteindelijk min of meer bij toeval de marketing in.

De psychologie achter marketing boeide me mateloos, maar het feit dat ik alleen maar producten verkocht waar niemand echt beter van werd maakte me moedeloos. In 2013 nam ik ontslag, ging rondreizen en nam het besluit om alléén nog te doen wat ik leuk vond en waar ik écht achter stond. Ik wilde mijn werk en kennis inzetten voor iets goeds.


“Ik kwam terecht bij een marketingbureau dat werkte voor merken die iets positiefs in de wereld wilde zetten op gebied van duurzaamheid. En ik zag met eigen ogen: zo kan het dus ook.”


Sindsdien heb ik mijn marketingkennis ingezet voor allerlei sociale en duurzame campagnes & initiatieven. Fair & slow fashion, natuurlijke cosmetica, cradle 2 cradle producten en campagnes ter bevordering van duurzaam winkelen en het beschermen van de oceanen en regenwouden.Dit heb ik jarenlang gedaan en het was leuk en super interessant om voor grote organisaties te werken. Ik zag alleen ook heel veel mooie kleine initiatieven opkomen, waarvan ik dacht: met een klein beetje marketing zouden die zóveel krachtiger zijn.

marketing for purpose

Van daaruit is ‘Marketing for Purpose’ ontstaan. Een combinatie van mijn kennis en ervaring met mijn wens om op persoonlijk niveau mensen te helpen met hun onderneming. Ik wil jou als helpen jouw onderneming, concept of idee sterker neer te zetten. Zodat alle mooie initiatieven veel meer zichtbaar worden en meer impact kunnen hebben. Ik geloof daarbij niet in standaard marketingtrucjes, maar in de kracht van jouw authentieke verhaal. Jij bént je onderneming en je missie. En in de kern verkoopt dat persoonlijke, echte verhaal zichzelf. Het is de kunst om dat over te brengen.


DOING BUSINESS, WHILE DOING GOOD


MAKING THE GOOD THINGS AUTHENTIC

Authenticiteit is ‘key’ in deze wereld. De tijd dat we mensen konden laten geloven in een ‘magic’ schoonmaakmiddel is voorbij.
Google is our friend en hoewel fake news niet altijd even makkelijk te onderscheiden wordt authenticiteit steeds belangrijker.
Jij bént je onderneming en jij wil niet de hele dag moeten faken. Met authentieke marketing maak je het jezelf dus ook
een stuk makkelijker.

MAKING THE GOOD THINGS VISIBLE

Goede dingen moeten zichtbaar zijn. Onze focus ligt al vaak genoeg op wat er minder mooi is in deze wereld. Ik geloof erin
dat als deze focus veranderd, de goede initiatieven groeien en dat we daar allemaal beter van worden. Daarom help ik
bewuste ondernemers hun zichtbaarheid te vergroten, zodat we allemaal kunnen kiezen voor het goede. Geld mag best rollen, als
het maar naar de juiste initiatieven gaat. Initiatieven waar uiteindelijk iedereen de vruchten van plukt.

MAKING THE GOOD THINGS IMPACTFUL

Hoe zichtbaarder een initiatief is, hoe meer invloed deze heeft. En dit geldt natuurlijk ook voor jou als bewuste ondernemer.
Hoe zichtbaarder jij bent, hoe sneller je groeit en hoe meer impact je kunt hebben met jouw missie. Samen zorgen we ervoor dat
jij écht wat kunt gaan betekenen. Mijn kracht zit in het sterk neerzetten van een concept, een verhaal of eerste idee. Helpen met
het verder ontwikkelen van jouw ideeën en het omzetten naar levensvatbare producten of diensten.

MAKING THE GOOD THINGS CONNECT

Mensen zoeken van nature naar verbinding. Jij bij het runnen van je business. De verbinding met je klant en de mensen
waarmee je samenwerkt. Maar ook de klant zoekt die verbinding. Wanneer de klant meerdere keuze heeft, wil de klant zich met je
kunnen identificeren. Door de verbinding aan te gaan met jezelf én met je klant kun je niet alleen jouw missie beter overbrengen,
maar loopt je business ook veel meer vanzelf.

WIL JE MEER WETEN?

Spreekt dit je aan en wil je graag even kennismaken of meer weten? Boek dan een gratis strategiesessie.
Tijdens deze sessie kijken waar jij specifiek tegenaan loopt en wat je nodig hebt om verder te komen.

Boek een gratis strategiesessie

Tips & tricks in je mailbox?

Wil je tips, tricks en inspiratie over marketing, het ontwikkelen van je business en hoe je dit inzet om de wereld een stukje mooier te maken? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief. Je ontvangt maximaal 1 keer per week inspiratie rechtstreeks in je mailbox.