Benieuwd wat ik doe?
Mooie changemakers waarmee ik samen heb mogen werken
De afgelopen heb ik met en voor hele mooi - en hele verschillende - changemakers mogen werken. Zowel grote organisaties als ZZP'ers en sociaal ondernemers. Een ding hebben ze gemeen: ze hebben allemaal een positieve impact op de wereld. Hier volgen een aantal voorbeelden van het werk dat ik heb gedaan.
greenpeace
marketing, online campaigning, klimaat communicatie, activisme
Ik heb aan verschillende campagnes voor Greenpeace Nederland gewerkt. Van creatieve concepten tot het ontwikkelen en implementeren van online campagnes. Campagnes zoals 'Save the Arctic' en 'All Eyes on the Amazon'. De focus lag altijd op de vraag hoe een complexe campagne om te zetten in een helder verhaal om zo groot mogelijke engagement te creëren, zodat mensen daadwerkelijk in actie komen.
OneWorld
campagne & content strategie, rebranding, sociale impact, inclusiviteit, duurzaamheid
Voor OneWorld heb ik gewerkt aan de ontwikkeling en implementatie van hun nieuwe campagne strategie gedurende de rebranding in 2020. Het doel was om meer 'edgy' te worden, helder te zijn in waar OneWorld voor staat en nieuwe lezer aan te trekken. Gedurende deze periode was er een enorme groei in zowel website bezoekers als volgers en betalende lezers.
Het nieuwe wij
communicatiestrategie, sociale impact
Het Nieuwe Wij is een sociaal project waarbij mensen die jarenlang werkloos zijn geweest verbonden worden met locale ondernemers. Bijvoorbeeld immigranten en mensen die met (geestelijke) gezondheidsproblemen te maken hebben gekregen. Ik heb ze geholpen bij de communicatiestrategie voor deelnemers, ondernemers en de gemeente.
Jan van arkel / vonk
rebranding, marketing strategie,
groene uitgever
Jan van Arkel is de oudste (sinds 1974) uitgever in Nederland met een focus op boeken rondom duurzaamheid en kennis van de aarde. Ik heb samen met hen gewerkt aan de rebranding en marketingstrategie met als uitkomt onder meer de nieuwe naam 'Vonk Uitgevers.
Van de kookschool
marketing strategie, business concept, duurzaamheid, educatie
Van de Kookschool is een fantastisch concept waarbij kinderen leren hoe ze voor zichzelf en voor de aarde zorgen door te leren over koken, gezonheid en duurzaamheid. Ik heb Van de Kookschool geholpen met hun marketing strategie en business concept.
Solidaridad
campagne & content strategie,
sociale impact, duurzaamheid
Solidaridad is een internationale NGO die werkt aan de ontwikkeling van maatschappelijk en ecologische verantwoorde productieketens. Ik heb gewerkt aan diverse campagnes zoals de 'eerlijke sweater' en 'goed goud' campagne.