_RSD0855Ineke Ligthart.jpg

Benieuwd wat ik doe?

Mooie changemakers waarmee ik samen heb mogen werken

De afgelopen heb ik met en voor hele mooi - en hele verschillende - changemakers mogen werken. Zowel grote organisaties als ZZP'ers en sociaal ondernemers. Een ding hebben ze gemeen: ze hebben allemaal een positieve impact op de wereld. Hier volgen een aantal voorbeelden van het werk dat ik heb gedaan.

Screen Shot 2021-10-28 at 16.41.35.png

greenpeace

marketing, online campaigning, klimaat communicatie, activisme

Ik heb aan verschillende campagnes voor Greenpeace Nederland gewerkt. Van creatieve concepten tot het ontwikkelen en implementeren van online campagnes.  Campagnes zoals 'Save the Arctic' en 'All Eyes on the Amazon'. De focus lag altijd op de vraag hoe een complexe campagne om te zetten in een helder verhaal om zo groot mogelijke engagement te creëren, zodat mensen daadwerkelijk in actie komen.

magazine-06-2020-twitter.png

OneWorld

campagne & content strategie, rebranding, sociale impact, inclusiviteit, duurzaamheid

Voor OneWorld heb ik gewerkt aan de ontwikkeling en implementatie van hun nieuwe campagne strategie gedurende de rebranding in 2020. Het doel was om meer 'edgy'  te worden, helder te zijn in waar OneWorld voor staat en nieuwe lezer aan te trekken. Gedurende deze periode was er een enorme groei in zowel website bezoekers als volgers en betalende lezers.

Screen Shot 2021-10-28 at 15.59.54.png

Het nieuwe wij

communicatiestrategie, sociale impact

Het Nieuwe Wij is een sociaal project waarbij mensen die jarenlang werkloos zijn geweest verbonden worden met locale ondernemers. Bijvoorbeeld immigranten en mensen die met (geestelijke) gezondheidsproblemen te maken hebben gekregen.  Ik heb ze geholpen bij de communicatiestrategie voor deelnemers, ondernemers en de gemeente.

Screen Shot 2021-10-28 at 16.15.15.png

Jan van arkel / vonk

rebranding, marketing strategie,

groene uitgever

Jan van Arkel is de oudste (sinds 1974) uitgever in Nederland met een focus op boeken rondom duurzaamheid en kennis van de aarde. Ik heb samen met hen gewerkt aan de rebranding en marketingstrategie met als uitkomt onder meer de nieuwe naam 'Vonk Uitgevers.

Screen Shot 2021-10-28 at 16.27.25.png

Van de kookschool

marketing strategie, business concept, duurzaamheid, educatie

Van de Kookschool is een fantastisch concept waarbij kinderen leren hoe ze voor zichzelf en voor de aarde zorgen door te leren over koken, gezonheid en duurzaamheid. Ik heb Van de Kookschool geholpen met hun marketing strategie en business concept.

Screen Shot 2021-10-28 at 16.53.09.png

Solidaridad

campagne & content strategie,

sociale impact, duurzaamheid

Solidaridad is een internationale NGO die werkt aan de ontwikkeling van maatschappelijk en ecologische verantwoorde productieketens. Ik heb gewerkt aan diverse campagnes zoals de 'eerlijke sweater' en 'goed goud' campagne.